Tuesday, December 7, 2010

Hari Raya Qurban

Raya aji a.k.a ari raya korban jatuh pada ari rabu utk taun 2010..Kebiasaan utk org2 area selatan tanahair mcm aku,sambutan raya aji agak kurang meriah sket berbanding hari raya aidilfitri..berbeza lak ngan org pantai timur yg menanti kehadiran raya aji..menunjukkan betapa meriahnya raya aji kat sana,restoran2 n warung2 yg biasanya dimonopoli oleh org Kelantan kat KL kebanyakkannya tutup selama 2 minggu..

Utk raya aji taun ni ada len mcm sket bt family aku..sbbnya 3 ari pas raya aji iaitu ari Sabtu bakal berlangsungnya majlis perkahwinan akak aku yg no 8..so semua adik beradik aku balik awal n stay sambil prepare apa yg patut utk wedding..Alhamdulillah kali ni lengkap la adik brdk aku berkumpul...

Dari KL aku tumpang naik keta abg long aku balik BP(batu pahat)..jimat n selesa..keke

Menjelang pagi Raya....

Secara rekod peribadinya,aku dh ter-miss smbhyg raya aidilfitri utk taun ni..so aku xnk la miss smbhyg raya aji ni plak...hahaha

Pagi raya tu kitorg bersiap2 pakai baju tema.."JUBAH"!..
Setiap sorg ada sehelai mak aku belikan masa beliau g umrah..yg pompuan sume kaler hitam n yg laki2 lak kaler cream ada jalur belang sket,tol ke aku describe ni?haha

Pastu ktorg grk g smbhyg raya..mak aku,akak,akak ipar pun join skali...

Settle smbhyg aji,balik umah..
Smpai umah mula la sesi fotografi yg sentiasa dinantikan akak2 aku..termasuk la aku kekadang.Jiran2 tgh asah pisau nk sembelih+lapah lembu,ktorg lak tgh set lighting ok ke x ok n susun position nk amek gmbr..hahaha..

Kitorg sume port kat pelamin yg br je dipasang sehari sebelum tu..bakal pengantin nmpk cemas bila tgk pelamin yg br siap tu cam nk roboh dikerjakan anak2 buah..posing punya posing,ni la hasilnya....

PIC 1



pusingan awal..sume masih terkawal...posing sopan


PIC 2



duduk atas: beloved hard-working mother,bakal isteri
duduk bawah : no 1, no 3 n no 9

PIC 3

"yussooffff taaiiyo00oobbb"

PIC 4


kakak peena n abg kimi




PIC 5



special appearance..from Haiti...with lips..haha





2 comments:

Suraya Aris said...

cutenye bina ngan kimi. hehe :D

ucentanuar said...

tgk la pakcik dia camne.hahahaha