Sunday, December 12, 2010

flicks.review.malay muvie - ngangkung

Utk beberapa ari kebelakangan ni dan semenjak 2 menjak ni bahan tajuk bualan member2 aku berkisar tentang muvie melayu baru iaitu ngangkung.



error..ini citer box opis 40 juta...


Apa yg aku dgr kat tv,pengarah citer ni menerangkan yg 'ngangkung' ni membawa maksud
satu perbuatan memuja nombor ekor dengan membawa ‘barang’ untuk dipuja oleh bomoh.

Rata2 yg dh g tgk sume bg rating yg tinggi n feedback yg bagus.Ramai yg kata citer ni ala2 adnan sempit..klaka abes..

Kebetulan arini aku x keje,aktiviti arini grk g renew roadtax keta gadis comel n renew roadtax abg sy yg baik hati kerana meminjamkan motornya.Renew kat sekitar Putrajaya kemudian ke Alamanda's pos opis..settle sume,aku tros grk Q kat GSC Alamanda.G tgk sorg je sbb A.K.A tgh keje n agak x berminat ngan citer antu2 ni katanya.hehe


..

Pada pendapat aku,citer ni lebih cam kearah drama sket.Storyline tema berkisar pasal ikatan kekeluargaan


poster sebenar "ngangkung"


.Citer ni pasal 3 org kawan yg men no ekor utk jadi kaya cam Dr Rozmey..kira nk kaya cepat la memasing.
Azim (Shaheizy sam) keje bwk lori n famly dia slalu je x cukup beras kat umah..Dapat plak 2 ekor mmbr dia mmg kaki ekor,Wan (Angah RL) ngan Tasnim (Azad Jasmin) dok slalu racun dia join men no ekor skali kononnya blh cpt kaya..Satu ari,si Azim ni terpengaruh gak..memula ikut Wan n Tasnim g jmpa bomoh n kemudian bila dpt gaji yg x seberapa sgt tu,abes dia buat beli no ekor.

antu yg bt kaum hawa terkujat2


Nak dijadikan citer,no dorg xde 1 pun yg kena..memasing dh start fed-up..tambahan lak si Wan kena kejar ngan Along(loan shark) sbb pinjam duit tp x byr..Scene2 dlm citer ni blh bt kaum hawa terkujat2 sbb antu bnyk kuar secara tetiba..ada sorg pompuan sblh aku siap tercampak 1 kotak popcorn kat aku melatah tgk antu kuar.haha..sambung citer..

Pelbagai cara dan berbagai jenis bomoh dorg jumpa demi mendapatkan nombor untuk mereka beli. Banyak kejadian seram dan lucu terjadi sepanjang mereka mengangkung. Perubahan ketara dalam hidup Azim berlaku apabila dia terlibat secara lebih serius sehingga mengabaikan keluarga akibat taksub untuk mendapatkan nombor ekor. Begitu juga dengan Tasnim dan Wan.

Sehingga satu hari berlaku kejadian yang benar-benar mengubah hidup mereka.
Dipendekkan citer,pas mcm2 malapetaka dgn nmpk antu skali berlaku kat dorg,akhirnya dorg pun insaf...

Pada pandangan aku,citer ni x cukup klaka utk aku..bagus ditontoni oleh kaki ekor yg x insaf2 lg..Pada sapa yg dah pnah tgk citer Adnan Sempit mungkin agak hampa sket ble tgk citer ni.klaka ada,cuma x cukup.hehe


Rate aku utk citer ni....

***
3/5.....

BOLEH DITONTON TATKALA FREETIME




No comments: